Η FIA έκανε δεκτή την αίτηση της Andretti, αλλά τώρα αρχίζουν τα δύσκολα


Δημοσίευμα του γερμανικού Τύπου μιλά για ειλημμένη απόφαση από την πλευρά της FIA, που ανάβει το πράσινο φως για Andretti και LKY SUNZ, ωστόσο η «μπάλα» πια είναι στα χέρια της Formula 1.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: ANDRETTI GLOBAL
  • 18/7/2023

Η επίσημη πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος από νέες ομάδες για μία θέση στο grid της Formula 1 το 2026 έφερε αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με το AMuS, η FIA έχει εγκρίνει την αίτηση δύο ομάδων: της Andretti Global, και της LKY SUNZ, μίας συμμετοχής με κεφάλαιο από το Χονγκ Κονγκ και με την αγωνιστική στήριξη από τη Rodin Motorsport, που έχει έδρα τη Νέα Ζηλανδία κι από φέτος ασχολείται με τη Formula 2 έχοντας αγοράσει την ομάδα της Carlin.

Το «μεγάλο χαρτί» όμως είναι η Andretti, και πάνω σε αυτήν θα παιχτεί ένα παιχνίδι εξουσίας και ισχύος μεταξύ FIA και Formula 1.

Είναι γνωστό πως οι ομάδες είναι αρνητικές στο ενδεχόμενο ανοίγματος του grid σε 11η ή και 12η ομάδα. Δε βρίσκουν νόημα σε μία τέτοια κίνηση, καθώς η πίτα των διαφημιστικών εσόδων θα διαιρεθεί περαιτέρω, χωρίς όμως να αυξηθεί συνολικά ο τζίρος, με αποτέλεσμα όλοι να λαμβάνουν λίγοτερα χρήματα.

Μόνο η Alpine είναι θετική στην προσθήκη νέων ομάδων, καθώς δεν προμηθεύει σε καμία ομάδα κινητήρες και όποια κι αν μπει στο grid, θα πρέπει να συνεργαστεί μαζί της, κάτι που θα προσφέρει ισχυρή ένεση ρευστού στα ταμεία της.

Ωστόσο, το πραγματικό παιχνίδι εξουσίας παίζεται ανάμεσα στον πρόεδρο της FIA Mohammed Ben Sulayem και τον CEO της F1 Stefano Domenicali. Ο Εμιρατινός θέλει να δείξει προς τα έξω πως αυτός είναι που έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων, τον πρώτο λόγο, κι όχι ο Ιταλός, που στα μάτια του κοινού φαίνεται να έχει περισσότερη ισχύ

Ακόμα κι έτσι, όμως, οι ομάδες της F1 μόνο βέτο μπορούν να ασκήσουν, όχι να μπλοκάρουν μία ομάδα. Η FIA εκδίδει τις άδειες, αλλά εκεί ξεκινά ένα άλλο ζήτημα: η Andretti μπορεί να πάρει άδεια να αγωνιστεί, αλλά να μη γίνει κομμάτι της Συμφωνίας Ομονοίας σε πρώτη φάση και να μην έχει να λάβει κομμάτι των διαφημιστικών εσόδων του σπορ, καθώς για αυτό απαιτείται η έγκριση της Liberty Media.

Πηγή: Auto Motor und Sport